Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoström, Lena; Augustsson, Gunnar
TitelLearning environments in Swedish leisure-time centres. (In)Equality, 'schooling', and lack of independence.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 4 (2016) 1, S. 125-145
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.3224/ijree.v4i1.24779
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-229021
SchlagwörterUmfrage; Wahrnehmung; Zwischenmenschliche Beziehung; Lehrer; Lernumgebung; Außerschulischer Lernort; Ungleichheit; Außerschulische Jugendbildung; Freizeitgestaltung; Freizeit; Qualität; Schweden
AbstractThe purpose of this study is to describe and analyse how teachers perceive the internal learning environment at Swedish leisure-time centres and set it in relation to steering documents. The empirical data is based on a comprehensive web-survey of 4,043 leisure-time teachers in Sweden. The methodological approach is a qualitative directed content analysis. The results show large differences and inequalities in the quality of leisure-time centres' premises, an educational form characterized by integration with school and therefore to some extent lost autonomy. Activities in leisure-time centres combine individuality and social community in creative forms of play and social relationships. Because of this there are complex requirements for premises and dysfunctional premises reduce the opportunities to create good learning environments. The existing conditions for the majority of leisure-time centres do not correspond to the intentions in the steering documents concerning good learning environments. Leisure time centres have started to reproduce the (environmental) logic of 'traditional teaching premises' and to ignore their own (environmental) potential, which is even prescribed in specific steering documents. These results have implications for policy decisions and educational development. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: