Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerry, Tiffany; Sloper, Michelle; Pickar, Hannah; Talbot, Harry
TitelAligning professional development to continuous quality improvement. A case study of Los Angeles Unified School District's Beyond the Bell Branch.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 4 (2016) 1, S. 65-84
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.3224/ijree.v4i1.24776
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-228994
SchlagwörterFallstudie; Planung; Schule; Lehrer; Programm; Außerschulischer Lernort; Stadt; Personalentwicklung; Qualitätssteigerung; Außerschulische Jugendbildung; Professionalität; Qualität; Lehrpersonal; Los Angeles, Calif.; USA
AbstractThere is a strong, empirical link between facets of afterschool program quality and a range of positive youth outcomes. However, implementing quality programs that are more likely to produce positive youth development require a high-level of knowledge and expertise among program staff. Training staff on the critical components of high-quality programming requires approaches that are systematic, ongoing, data-driven, inclusive of all staff, embedded into their organizational roles, and supported by organizational leadership. We present a case study of a preliminary continuous quality improvement (CQI) system at the Beyond the Bell (BTB) Branch of the Los Angeles Unified School District. We discuss the components of a CQI system (i.e., strategic planning, development of tools, staff development and data use) as well as reflect on important organizational factors that promote CQI. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: