Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKind, Vanessa
TitelPreservice Science Teachers' Science Teaching Orientations and Beliefs About Science.
QuelleIn: Science education, 100 (2016) 1, S. 122-152Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21194
SchlagwörterLehrer; Lehrerausbildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht
AbstractThis paper offers clarification of science teacher orientations as a potential component of pedagogical content knowledge. Science teaching orientations and beliefs about science held by 237 preservice science teachers were gathered via content-specific vignettes and questionnaire, respectively, prior to participation in a UK-based teacher education program. Data presented support Didactic, Academic Rigor, conceptual change, activity driven, and inquiry orientations as intuitive teacher stances. The paper proposes a continuum for these five science teaching orientations, ordered by potential teaching quality that may be useful to science teacher educators. Even though all participants were qualified scientists, naïve beliefs about science were prevalent, with few examples of informed and partially informed beliefs. Alignment of orientations and beliefs shows that orientations override preservice teachers' notions of science teaching. Therefore, a further recommendation based on these data is that preservice science teachers' beliefs about science are regarded as a component of subject matter knowledge and excluded from science teaching orientations.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: