Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGerdin, Göran
TitelThe disciplinary and pleasurable spaces of boys' PE - the art of distributions.
Gefälligkeitsübersetzung: Die disziplinarischen und freudvollen Räume im Sportunterricht für Jungen - die Kunst der Verteilung.
QuelleIn: European physical education review, 22 (2016) 3, S. 315-335Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15610352
SchlagwörterUnterrichtsanalyse; Unterrichtsbeobachtung; Freude; Identität; Soziale Norm; Junge; Geschlechterforschung; Disziplin (Ordnung); Raumerfahrung; Macht; Männlichkeit; Rugby; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Raumnutzung; Foucault, Michel; Neuseeland
AbstractIn taking heed of the so-called 'spatial turn' in social theory this paper explores how the spatial intersects with boys' performances of gender and (dis)pleasures in school physical education (PE). In particular, the paper aims to contribute to our understanding of how the organisation and implementation of physical and social spaces in PE can be seen as enabling or restricting boys' participation and enjoyment in this subject. The research setting was a multicultural single-sex boys' secondary school in Auckland, New Zealand which is widely known for its strong focus on sports and especially rugby. The data was generated through a participatory visual research approach involving video recordings, focus groups and individual interviews. In order to interpret the data I draw on Foucault's theorising of the disciplinary use of space, what he calls 'the art of distributions', to examine the co-construction of gender, space and (dis)pleasures within boys' PE. I demonstrate how through their performances of gender, as shaped by discourses and relations of power associated with sport and masculinity, the boys capitalise on the spaces of PE to highlight them as productive and pleasurable spaces. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: