Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSyrmpas, Ioannis; Digelidis, Nikolaos; Watt, Anthony
TitelAn examination of Greek physical educators' implementation and perceptions of spectrum teaching styles.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine Untersuchung von Lehrstrategien griechischer Sportlehrern hinsichtlich Umsetzung und Wahrnehmung.
QuelleIn: European physical education review, 22 (2016) 2, S. 201-214Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15598789
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interview; Persönlichkeit; Griechenland; Interview; Lehrer; Lernen; Persönlichkeit; Struktur; Bewegungserziehung; Lehrerverhalten; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Sportpädagogik; Empirische Forschung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Lernen; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Bewegungserziehung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Effektivität; Effektivität; Struktur; Griechenland
AbstractThe main purpose of the present study was to examine Greek physical education (PE) teachers' self-reported use of the Spectrum of teaching styles and their perceptions of the benefits of adopting these styles for their students. An additional goal was to explore the teachers' perceived ability to implement these teaching approaches. The participants of the study were 219 (132 males, 87 females) PE teachers. Using an adaptation of Kulinna and Cothran's (2003) Spectrum of teaching styles questionnaire, the PE teachers reported greater implementation of the command, inclusion, and practice styles than the self-check, learner-initiated, and self-teaching styles in their teaching. The PE teachers also perceived that the reproduction and production clusters of teaching styles were equally effective in promoting fun, skill learning, and motivation for learning in their students. Results also revealed that the teachers' self-perceived ability was highest for command style use and their perceived benefits of the styles for their students were highest for the practice approach. The findings of the present study reinforce that a variety of personal experience factors can influence PE teachers' tendency to implement a specific teaching style. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: