Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPinheiro, Rómulo; Charles, David; Jones, Glen A.
TitelEquity, institutional diversity and regional development: a cross-country comparison.
QuelleIn: Higher education, 72 (2016) 3, S. 307-322Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-015-9958-7
SchlagwörterRegion; Hochschule; Hochschulsystem; Ausland; Australien; Kanada; Norwegen
AbstractThis paper investigates historical and current developments regarding governmental policies aimed at enhancing spatial equity (access) or decentralisation of higher education provision in three countries-Australia, Canada and Norway. We then shed light on the links or interrelations between policy objectives and initiatives and institutional diversity and regional development more broadly. We found evidence of convergence trends in Norway and Canada resulting in the rise of hybrid organisational forms, as well as the critical importance of policy frameworks in either maintaining or eroding the traditional binary divide. The cross-country data suggest a rather mixed or nuanced picture when it comes to regional development. Finally, the paper identifies a number of key challenges facing the systems, suggests possible ways of tackling them and sheds light on avenues for future research. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: