Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Yi-chen; Lai, Huei-ling
TitelDeveloping EFL learners' metaphoric competence through cognitive-oriented methods.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 53 (2015) 4, S. 415-438
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X; 1613-4141
DOI10.1515/iral-2015-0019
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognitives Lernen; Methodik; Metapher; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Taiwan
AbstractThis study evaluated two cognitive-oriented methods for learning figurative language in an EFL context to develop metaphoric competence. Sixtyeight Taiwanese university students participated in the experiment and were separated into two groups: one group received instruction involving conceptual metaphors, while the other group received instruction involving metaphoric mappings. A test was designed to measure the participants' ability to recognize metaphors and metonymies. The data collected from the pre-tests and post-tests were analyzed using a multiple regression model. The results demonstrated that both methods improved learners' awareness and retention of figurative language, confirming the beneficial influence of explicit instruction; in addition, the instruction on metaphoric mappings was more helpful in facilitating learners' awareness of expressions involving more abstract concepts with complicated mapping relationships. The findings shed light on the effectiveness of cognitive-oriented methods in the EFL teaching and learning of figurative expressions. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: