Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNicholas, Allan
TitelA concept-based approach to teaching speech acts in the EFL classroom.
QuelleIn: ELT journal, 69 (2015) 4, S. 383-394
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Anmerkungen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccv034
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodik; Pragmatik (Ling); Fremdsprachenunterricht; Inhaltsbezogenes Lernen
AbstractWhile concept-based instruction (CBI), grounded in sociocultural theory, has been the subject of increased attention in recent years, it is still a relatively unknown methodology in language teaching contexts. In this approach, the emphasis is on helping learners develop a deep, conceptual understanding of a skill or knowledge area, so that this knowledge can then be applied in a variety of situations. This article reports on a study in which elements of CBI were combined with findings from conversation analysis research to create a short course on speech acts and the act of requesting. By combining these two areas, the author addresses some of the challenges facing teachers wishing to teach pragmatics in the classroom. The article discusses key features of the course, and proposes a number of principles for effective concept-based speech act instruction. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: