Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMakina, Blandina
TitelEnhancing the Quality of Teaching and Learning in Disadvantaged Contexts: Re-imagining the Teacher's Role.
QuelleIn: Journal for language teaching, 49 (2015) 1, S. 33-51Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Gesellschaft; Lehrerrolle; Unterrichtsqualität; Didaktik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Südafrika (Staat)
AbstractUntil recently, focus in South African schools has been on changing curricula, and in particular introducing learnercentred approaches as well as training practising teachers through in-service programmes. However, concern is now shifting to the ineffectiveness of the training programmes in equipping teachers to teach effectively, particularly in disadvantaged contexts. These contexts will continue to exist hence the need to empower teachers to effectively navigate contextual constraints and improve the quality of education. This paper explores the extent to which teachers working in deprived contexts seek to improve the quality of learning and teaching by re-imagining their roles. The unit of analysis is a group of ten teachers of English First Additional Language a year after they completed an in-service course, Subject Didactics English, run by the University of South Africa. Findings reveal that for numerous reasons, teachers are too overwhelmed by contextual challenges to seek creative ways to overcome disadvantage. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: