Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOsa-Meiero, Lucía
TitelA Comparative Analysis of the Effects of Small Group Versus Individual Pre-Reading Activities on the Reading Comprehension of College Students of Spanish.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 12 (2015) 1, S. 5-20
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Multiple-Choice-Verfahren; Gruppenarbeit; Einzelarbeit; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; Leseverstehen
AbstractThis quantitative study compares the effects of two different types of pre-reading activities on the reading comprehension of upper-level college students of Spanish: group approach and individual approach. Texts used focus on socio-political issues in several Spanish-speaking regions. The assessment tools are multiplechoice tests and written recall protocols. The multiple-choice test measures comprehension of text main ideas. Multiple-choice results indicate that individual pre-reading activities significantly increase reading comprehension. When examining recall protocols from a cumulative perspective, text main ideas, supporting ideas, and minor details are integrated into one cumulative grade (average of the three levels of ideas). This grade shows that neither pre-reading treatment shows any significant difference. However, when focusing on a specific level, individual pre-reading activities prompt participants to recall a significantly higher percentage of supporting ideas and minor details while showing no significant increase for main ideas. Group work treatment falls short in its ability to benefit reading comprehension. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: