Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSong, Yoonsang
TitelL2 Processing of Plural Inflection in English.
QuelleIn: Language learning, 65 (2015) 2, S. 233-267Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 6; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333; 1467-9922
DOI10.1111/lang.12100
SchlagwörterEmpirische Forschung; Bewusstsein; Plural; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Zweitsprachenerwerb
AbstractThis study investigates (1) whether late second language (L2) learners can attain native-like knowledge of English plural inflection even when their first language (L1) lacks an equivalent and (2) whether they construct hierarchically structured representations during online sentence processing like native speakers. In a self-paced reading task, native English speakers and advanced Korean learners of English were tested on their (in)sensitivity to plural errors in two different structures. The results indicate that despite the L1-L2 difference, the learners were sensitive to plural errors in both structures, and that their sensitivity to the errors was affected by the structural distance of the feature-checking dependency related to plural inflection, like the native speakers' sensitivity. These findings suggest that (1) L2 learners can acquire target-like L2 inflection knowledge, even if such inflection is not present in their L1, contra the representational deficit account and that (2) they are sensitive to structural distance because they compute hierarchically structured representations during real-time language comprehension, contra the shallow structure hypothesis. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: