Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCohen, James; Wickens, Corrine M.
TitelSpeaking English and the Loss of Heritage Language.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 18 (2015) 4, 18 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Erstsprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Migration; Migrationshintergrund
AbstractIn this qualitative study, we explored the perspectives of three adolescent immigrants regarding learning English in an American High School. We learned that 1) academically English was the primary venue of instruction and considered the primary pathway to educational success. 2) The students claimed their ability to communicate in English had surpassed their ability to communicate in Spanish, and 3) Although they still appeared to maintain belief in the power of the English language as a pivotal point of access to success and upward mobility, they also began to question English's unequivocal priority in their educational careers. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: