Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLewkowicz, Mariana
TitelLa resistencia de los pueblos indígenas a la conquista española en los libros de texto para las escuelas primarias en Argentina.
Paralleltitel: The resistance of the Native Peoples to the Spanish conquest in textbooks for Elementary Schools in Argentina.
QuelleIn: Espacio, tiempo y educación, 2 (2015) 1, S. 121-139
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 137-139
Sprachespanisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2340-7263
DOI10.14516/ete.2015.002.001.007
SchlagwörterMethode; Grundschule; Schulbuch; Geschichtsunterricht; Eroberung; Widerstand (Pol); Argentinien; Lateinamerika
AbstractThe curriculum prescriptions for Primary education in most jurisdictions in the Educational System of Argentina include the processing of America's conquest from an updated perspective. There is a significant relevance in the diversity of responses offered by the native people and, in particular, the ways resistance was offered throughout the centuries, drawing special attention to different cases registered in the present Argentinian territory. As a possible indicator of this content in school classes, an analysis of its presence in school texts of higher circulation for 4th grade in elementary schools is carried out. A first approximation enables us to state that most textbooks analyzed include references to this topic. However, in many cases, the topics is very limited and does not reflect the complexity of the Spaniard conquest in America. It is rather surprising how many textbooks lack of a serious criticism against the perspective of the conquerors. On the contrary, a paper issued by the Ministry of Education as well as from some editorial proposals, incorporate the content in depth, adopting a renewed approac.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Espacio, tiempo y educación" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: