Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStrasser, Josef; Waburg, Wiebke
TitelStudents' perspectives on minority teachers in Germany.
QuelleIn: Tertium comparationis, 21 (2015) 2, S. 251-274Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732; 1434-1697
DOI10.25656/01:24646
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-246464
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Gruppendiskussion; Interview; Akkulturation; Wohlbefinden; Schule; Lehrer; Lehrerin; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Schülerin; Schülerperspektive; Interkulturelle Kompetenz; Unterrichtsklima; Unterricht; Migrationshintergrund; Herausforderung; Heterogenität; Relevanz; Vorteil; Minderheit; Migrant; Migrantin; Deutschland
AbstractIn recent years, there is an ongoing call to employ more minority teachers in Germany's educational system. Associated with this call is the hope that minority teachers can deal with diversity issues more adequately and professionally. Students with migration backgrounds as well as majority students are believed to benefit from the employment of minority teachers. Up to now, there is little or no evidence to support this hope and previous research primarily examines teachers' perspectives. In order to explore the conditions that make it possible to realize the supposed benefits of minority teachers, [the paper] focuses on students' perspectives. It is assumed that a positive effect of immigrant or minority teachers occurs not through their mere presence but through interaction with their students and due to specific constraints and affordances of their classrooms. Relying on group discussions, an ongoing project tries 1) to reconstruct students' experiential knowledge concerning minority teachers and 2) or explore what relevance and meaning they attribute to their experiences with minority teachers. So far, the results indicate that teachers' minority statuses become relevant only in certain situations and this difference dimension seems to be tightly linked to other dimensions (e.g. age, gender, class) that are more salient for students. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: