Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHemphill, Michael A.; Richards, K. Andrew R.; Lux Gaudreault, Karen; Templin, Thomas J.
TitelPre-service teacher perspectives of case-based learning in physical education teacher education.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Sichtweisen von Lehramtsstudenten zum Lernen anhand von Fallstudien in der Sportlehrerausbildung.
QuelleIn: European physical education review, 21 (2015) 4, S. 432-450Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15579402
SchlagwörterFallstudie; Unterrichtsanalyse; Sozialisation; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Lernprozess; Sportpädagogik; Theorie-Praxis-Beziehung; Student; USA
AbstractCase-based learning (CBL) is a constructivist pedagogy in which students read hypothetical accounts of real world situations and consider how they would respond if facing similar challenges. In physical education teacher education, research has shown that CBL has the potential to promote critical thinking, contribute to students' cognitive growth and affect students' value orientations. The purpose of this study was to examine pre-service teachers' (PSTs') impressions of and experiences with CBL. Occupational socialization theory and the shared inquiry cycle guided the use of case studies. Nineteen PSTs (6 female, 13 male) enrolled in a third-year seminar course at a large American university took part in this investigation. The PSTs read and responded to 10 unique case studies and engaged in reflection and group discussions. Data were collected from interviews, course documents and non-participant observations. Qualitative analysis revealed that the PSTs demonstrated cognitive growth as evidenced by their consideration of multiple sources of knowledge, engagement with the CBL and focusing on future teaching situations. The findings of this research suggest that CBL may provide a method for instructors to introduce new ideas and allow PSTs to consider them along with their own pre-conceived notions. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2016/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: