Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPereira, José; Hastie, Peter A.; Araújo, Rui; Farias, Cláudio; Rolim, Ramiro; Mesquita, Isabel
TitelA comparative study of students' track and field technical performance in sport education and in a direct instruction approach.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine vergleichende Untersuchung der technischen Leistung von Schülern in der Leichtathletik im Sportunterricht und nach einem Lehransatz mit direkten Anweisungen.
QuelleIn: Journal of sports science & medicine, 14 (2015) 1, S. 118-127
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1303-2968
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Leistungsfähigkeit; Leistungssteigerung; Didaktik; Leichtathletik; Sportart; Sportpädagogik; Sportunterricht; Effektivität
AbstractThis study examined students' technical performances improvements in three track and field events (hurdles, shot put, and long jump) following either a Sport Education season or a Direct Instruction unit. An experienced Physical Education teacher taught two classes totalling 47 sixth-grade students (25 boys and 22 girls, aged between 10 and 13 years old) in 20, 45-minute lessons over 10 weeks. The students' technical performances were analysed and evaluated through systematic observation of videos. The Wilcoxon signed-rank test was used to compare scores at three time points (pre-test, post-test and retention), and the Mann-Whitney U test was used to examine the differences within each instructional model at each assessment moment, as well as by gender and skill level. The impact of each instructional model in student learning was markedly distinct. While in Sport Education students of both genders and skill levels improved significantly in all events, in Direct Instruction, evidence of significant improvements was limited to boys and students of higher skill level. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports science & medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: