Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchöpp, Frank
TitelÜberlegungen zur unterrichtspraktischen Gestaltung einer engeren Vernetzung des schulischen Englisch- und Italienischunterrichts.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 44 (2015) 2, S. 47-59Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Abbildungen 2
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterBildungspolitik; Unterrichtsinhalt; Sprachenwahl
AbstractWhile English is the most popular foreign language in Germany and a compulsory subject in the curriculum, Italian, an optional subject, occupies the sixth position in the hierarchy of foreign languages being taught in public schools. As a matter of fact, Italian is most often studied as a third (L4) or fourth (L5) foreign language. Thanks to the growing interest in the way previously learned non-native languages influence the acquisition of an additional language, we know today that L3, L4, L5 learners have language specific knowledge and competencies at their disposal that L2 learners do not. However, in many classrooms, languages are still taught without any reference to each other. The main purpose of this paper is therefore to illustrate that the interaction between English and Italian can lead to positive transfer and that English, although it is not part of the family of Romance languages, can take over the role of a bridge language to Italian. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: