Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRösch, Frank; Nerb, Josef; Rieß, Werner
TitelPromoting experimental problem-solving ability in sixth-grade students through problem-oriented teaching of ecology.
Findings of an intervention study in a complex domain.
QuelleIn: International journal of science education, 37 (2015) 4, S. 577-598Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693; 1464-5289
DOI10.1080/09500693.2014.1000427
SchlagwörterKompetenzerwerb; Baden-Württemberg; Deutschland; Experiment; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Ökologie; Fachdidaktik; Inhalt; Kontext; Experiment; Lerninhalt; Fachdidaktik; Kontext; Kontextualisierung; Experimentalunterricht; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Ökologie; Inhalt; Kontextbezug; Baden-Württemberg; Deutschland
Abstract[The] study investigated whether problem-oriented designed ecology lessons with phases of direct instruction and of open experimentation foster the development of cross-domain and domain-specific components of experimental problem-solving ability better than conventional lessons in science. [The authors] used a paper-and-pencil test to assess students' abilities in a quasi-experimental intervention study utilizing a pretest/posttest control-group design (N = 340; average performing sixth-grade students). The treatment group received lessons on forest ecosystems consistent with the principle of education for sustainable development. This learning environment was expected to help students enhance their ecological knowledge and their theoretical and methodological experimental competencies. Two control groups received either the teachers' usual lessons on forest ecosystems or non-specific lessons on other science topics. [It was] found that the treatment promoted specific components of experimental problem-solving ability (generating epistemic questions, planning two-factorial experiments, identifying correct experimental controls). However, the observed effects were small, and awareness for aspects of higher ecological experimental validity was not promoted by the treatment. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: