Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Ann-Marie; MacPhail, Ann
Titel'Standing on the periphery'.
Cooperating teachers' perceptions and responses to the role of supervision.
Gefälligkeitsübersetzung: Am Rande stehen. Ansichten "mitarbeitender" Lehrer und Reaktionen auf die Rolle bei der Aufsichtsführung.
QuelleIn: European physical education review, 21 (2015) 2, S. 222-237Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X14557582
SchlagwörterLehrer; Lehrerverhalten; Unterrichtsgestaltung; Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractResearch has shown that teachers can derive substantial benefits from the role of cooperating teacher (CT) and many experienced teachers have made positive changes to their teaching as a result, often engaging as co-learners. The aim of this paper is to examine the intricacies of the trajectory of CTs in terms of the development of their understanding of what an effective supervisor entails. Lave and Wenger's concept of legitimate peripheral participation is utilised to understand how teachers' learning trajectories enhance or inhibit the move towards full participation in effective school placements. The findings indicated that within the school placement the role of the CT is very influential but poorly prepared for and supported by the Higher Education Institution (HEI). Results have indicated mechanisms to potentially enhance existing policy and practice, develop the role of the CT and create a systemic shift in school-university partnerships. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: