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Autor/inRittelmeyer, Christian
TitelWie urteilt man über die Qualität künstlerischer Bildung?
Fünf Argumentationsfiguren.
Paralleltitel: How to judge the quality of an artistic pedagogy.
QuelleIn: Bildung und Erziehung, 68 (2015) 1, S. 9-24Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0006-2456; 2194-3834
DOI10.7788/bue-2015-0104
SchlagwörterEmpirische Forschung; Persönlichkeitsentwicklung; Curriculum; Sprachanalyse; Text; Textinterpretation; Bildende Kunst; Kunst; Ästhetik; Musik; Kulturelle Bildung; Biografie; Kritik; Qualität; Deutschland
AbstractIn German school politics there is an imbalance between the so called "hard" subjects such as mathematics or natural sciences and the so called "soft" subjects of aesthetic education. But are the Iatter really "soft" in the sense of indicating less importance for the development of our society? The author discusses five methods of argumentation concerned with the meaning and quality of aesthetic experience - contrast formation, context analysis, empirical research, language analysis of art criticism and biographical text analysis. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/3
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