Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOliver, Kimberly L.; Kirk, David
TitelGirls, gender and physical education.
An activist approach.
Gefälligkeitsübersetzung: Mädchen, Geschlecht und Sportunterricht: ein Aktivismus-Ansatz.
QuelleLondon: Routledge (2015), XVII, 122 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-415-74926-8; 978-1-317-74992-9
DOI10.4324/9781315796239
SchlagwörterUnterrichtsanalyse; Gender Mainstreaming; Geschlechterforschung; Mädchen; Schüler; Schulpolitik; Sportsoziologie; Schülerorientierter Unterricht; Schulsport; Sportunterricht; Unterrichtsanalyse; Unterrichtsmethode; Schulpolitik; Differenzierung; Sportpädagogik; Unterrichtsforschung; Interesse; Geschlechterforschung; Gender Mainstreaming; Lehrer-Schüler-Relation; Schüler; Interesse; Schülerorientierter Unterricht; Differenzierung; Unterrichtsforschung; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Schulsport; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Geschlechtsspezifik; Mädchen
AbstractIn this powerfully argued and progressive study, Kimberly Oliver and David Kirk call for a radical reconstruction of the teaching of physical education for girls. Despite forty years of theorization and practical intervention, girls are still disengaging from physical education, dropping out of physical activity, and suffering negative consequences in terms of their health and well-being as a result. This book challenges the conventional narrative that girls are somehow to blame for this disengagement, and instead identifies important new ways of working with girls, developing a new pedagogical model for 'girl-friendly' physical education. The book locates our understanding of the experiences of girls in physical education in the broader context of young people's multifaceted engagements with popular physical culture. Adopting an activist perspective, it outlines a programme of action informed by principled pragmatism and based on four critical elements: student-centred pedagogy; critical study of embodiment; inquiry-based physical education centred-in-action, and listening and responding to girls over time. It explores the implications of this new thinking for teaching, research, PETE and policy, and outlines a future agenda for work in this area. Offering a profound theoretical critique of contemporary research and practice, as well as a new programme of action, Girls, Gender and Physical Education is essential reading for all researchers, advanced students and practitioners with an interest in the issues of gender, equity and inclusion in physical education. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: