Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Hayden, Mary (Hrsg.); Levy, Jack (Hrsg.); Thompson, Jeff (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Sage handbook of research in international education. 2. ed. |
Quelle | Los Angeles: SAGE (2015), XIX, 633 S. |
Reihe | Sage reference |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-4462-9844-2 |
Schlagwörter | Kompetenz; Bildungsarbeit; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Bildungsmonitoring; Empirische Forschung; Fallstudie; Bildungsgeschichte; Kulturelle Identität; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schule; Schulleitung; Internationale Schule; Lehrerausbildung; Schüler-Lehrer-Beziehung; Interkulturelle Kompetenz; Internationale Erziehung; Curriculum; Klassenführung; Globales Lernen; Internationale Zusammenarbeit; Internationalisierung; Globalisierung; Hochschulbildung; Internationaler Vergleich; Internationalität; Aufsatzsammlung; Handbuch; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Bildungseinrichtung; PISA (Programme for International Student Assessment); Arabische Staaten; Australien; China; Japan; Kanada; Lateinamerika; Ostasien; USA |
Abstract | The landscape of international education has changed significantly in the last ten years and our understanding of concepts such as 'international', 'global' and 'multicultural' are being re-evaluated. [...] Including new contributions from research in South East Asia, the Middle East, China, Japan, Australasia, and North America, the new edition of this handbook analyses the origins, interpretations and contributions of international education and explores key contemporary developments, including: 1. Internationalism in the context of teaching and learning. 2. Leadership, standards and quality in institutions and systems of education. 3. The promotion of internationalism in national systems. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/3 |