Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCorrigan, Deborah (Hrsg.); Buntting, Cathy (Hrsg.); Dillon, Justin (Hrsg.); Jones, Alister (Hrsg.); Gunstone, Richard (Hrsg.)
TitelThe Future in Learning Science: What's in it for the Learner?
QuelleCham: Springer (2015), XVI, 299 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationTitelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-16542-4; 978-3-319-16543-1
DOI10.1007/978-3-319-16543-1
SchlagwörterInformationstechnologische Bildung; Grundbildung; Erziehungsziel; Fallstudie; Emotion; Computernutzung; Sekundarstufe II; Primarbereich; Schulbildung; Lehr-Lern-Prozess; Forschendes Lernen; Curriculum; Außerschulisches Lernen; Außerunterrichtliche Aktivität; Unterrichtsfach; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Wissenschaftsverständnis; Wissenschaftliches Arbeiten; Interdisziplinarität; Australien; Hongkong
AbstractThis volume considers the future of science learning - what is being learned and how it is being learned - in formal and informal contexts for science education. To do this, the book explores major contemporary shifts in the forms of science that could or should be learned in the next 20 years, what forms of learning of that science should occur, and how that learning happens, including from the perspective of learners. In particular, this volume addresses shifts in the forms of science that are researched and taught post-school - emerging sciences, new sciences that are new integrations, "futures science", and increases in the complexity and multidisciplinarity of science, including a multidisciplinarity that embraces ways of knowing beyond science. A central aspect of this in terms of the future of learning science is the urgent need to engage students, including their non-cognitive, affective dimensions, both for an educated citizenry and for a productive response to the ubiquitous concerns about future demand for science-based professionals. Another central issue is the actual impact of ICT on science learning and teaching, including shifts in how students use mobile technology to learn science. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: