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Autor/inn/enPicchio, Matteo; Ours, Jan C. van
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelGender and the effect of working hours on firm-sponsored training.
Gefälligkeitsübersetzung: Gender und der Effekt der Arbeitszeit auf betriebliche Weiterbildung.
QuelleBonn (2015), 36 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIZA discussion paper. 9470
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Frau; Partizipation; Erwerbstätigkeit; Erwerbstätiger; Arbeitszeit; Betriebliche Weiterbildung; Weiterbildung; Weiterbildungsangebot; Geschlechtsspezifik; Teilzeitarbeitnehmer; Niederlande
AbstractUsing employees' longitudinal data, we study the effect of working hours on the propensity of firms to sponsor training of their employees. We show that, whereas male part-time workers are less likely to receive training than male full-timers, part-time working women are as likely to receive training as full-time working women. Although we cannot rule out gender-working time specific monopsony power, we speculate that the gender-specific effect of working hours on training has to do with gender-specific stereotyping. In the Netherlands, for women it is common to work part-time. More than half of the prime age female employees work part-time. Therefore, because of social norms, men working part-time could send a different signal to their employer than women working part-time. This might generate a different propensity of firms to sponsor training of male part-timers than female part-timers. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2016/2
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