Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Pomerol, Jean-Charles; Epelboin, Yves; Thoury, Claire |
---|---|
Titel | MOOCs. Design, use and business models. 1. publ. |
Quelle | London: ISTE (2015), VII, 128 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Focus |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. [117]-120 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 2051-2481 |
ISBN | 1-84821-801-X; 978-1-84821-801-7 |
Schlagwörter | Medieneinsatz; Mediennutzung; Schule; Lernen; Lehren; Offener Unterricht; Finanzierung; Hochschule; Kurs; Entwicklung; Gestaltung; Online |
Abstract | MOOCs (Massive Online Open Courses) are shaking up the traditional forms of primary and continuing education and training. These new distance teaching tools which take advantage of the Web and social network revolution are making us think again about how we teach and learn. However, for all that, do they constitute a threat to universities and schools, or are they just a new tool to change the traditional classroom? (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/1 |