Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuang, Shih-Jen
TitelAutomated versus Human Scoring: A Case Study in an EFL-Context.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 11 (2014) Supplement 1, S. 149-164
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Computer; Essay; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractOne major development of computer technology involving English writing is automated essay scoring (AES). Previous research has investigated different aspects of AES in writing assessment, such as human and auto-mated scoring differences (Bridgeman, Trapani, & Yigal, 2012), and students' essay structure identification (Burstein & Marcus, 2003). This study addresses two research questions. First, how does automated scoring differ from human scoring in EFL writing? Second, what are EFL learners' perceptions of AES and its effec-tiveness? The instruments involved in this study include an AES system developed by Educational Testing Service (ETS), Criterion, and a survey. The findings of the study suggest that the AES and human scoring are weakly correlated. Besides, the study also finds that an AES system such as Criterion is subject to deliberate human manipulation and can suffer from insufficient explanatory power of computer-generated feedback. The pedagogical implications and limitations of the study are also discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: