Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChern, Chiou-lan; Dooley, Karen
TitelLearning English by walking down the street.
QuelleIn: ELT journal, 68 (2014) 2, S. 113-123
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/cct067
SchlagwörterLehrerrolle; Außerschulische Tätigkeit; Linguistik; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Globalisierung
AbstractWith internationalization and globalization, English has proliferated in urban spaces around the world. This creates new opportunities for EFL learning and teaching. An English literacy walk is one activity that can be used productively to capitalize on this potential. The activity has roots in long-established approaches to emergent literacy education for young children and pedagogic projects inspired by recent research on linguistic landscapes. Drawing on these traditions, teachers can target reading outcomes involving code, semantic, pragmatic, and critical knowledge and skills. The authors use the four resources model of literate practices to systematically map some of the potential of literacy walks in multilingual, multimodal linguistic landscapes. They suggest tasks and teacher questions that might be used for the explicit teaching of reading during and after literacy walks. Although grounded in Taipei, their ideas might be of interest to EFL teachers in other globalized cities around the world. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: