Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLecusay, Robert
TitelBuilding zones of proximal development with computer games in a UC Links after-school program.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 2 (2014) 2, S. 13-26
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.25656/01:22983
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-229839
SchlagwörterBeobachtung; Zwischenmenschliche Beziehung; Soziale Interaktion; Ganztagsbetreuung; Kooperatives Spiel; Schüler; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Prozess; Computerspiel; Programm; Erweitertes Bildungsangebot; Außerschulische Jugendbildung; Betreuer; Kalifornien; USA
AbstractThere is widespread agreement that further research is needed in order to identify afterschool program characteristics useful for understanding why some programs are more successful than others. The bulk of recommendations put forth by researchers, practitioners and policy makers focus on observable characteristics of the afterschool setting as a whole. While these characteristics can be recorded on checklists for later aggregation into a quantifiable evaluation of the system, it is important to remember that they are the products of interactional processes. In the present analysis I focus on the dynamic human interactions that comprise these system-level evaluations. Drawing on video documentation of adult-child computer mediated activities in a UC-Links afterschool program, I illustrate how UC-Links design principles - which focus on the creation of "cultures of collaborative learning" - promote the learning and development of participating youth. In particular, I show how implementation of these principles support one of the key tasks in achieving quality teaching-learning after school: the successful negotiation of a common ground of engagement between interlocutors in an instructional interaction. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: