Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenitt, Nora
TitelForschen, Lehren, Lernen - Aktionsforschung in der fremdsprachlichen Lehrerbildung.
QuelleIn: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 25 (2014) 1, S. 39-71Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Abbildungen 1
Sprachedeutsch; englische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0939-7299
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrerausbildung
AbstractThe education and professional development of language teachers is a challenging endeavour - for (student) teachers as well as for the teacher educators involved. In particular, the meaningful integration of theory and practice is central to the ongoing discussion on how to conceptualise and implement foreign language teacher education. This article provides an overview of a research project, in which twelve (student) teachers enrolled in the M.A. programme 'E-LINGO - Teaching English to Young Learners' were investigated in a qualitative-interpretative case study. The study's aim was exploring if, how and under what circumstances classroom action research, a core component of the programme, can foster professional development. Data from multiple sources were triangulated and analysed to elicit indicators for development in the form of critical learning incidents. The focus of this article will lie on affective factors, which, according to the results of this study, play a crucial role in teacher learning. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Fremdsprachenforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: