Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDollhausen, Karin (Hrsg.)
TitelOpening Higher Education to Adult Learners.
Concepts and Research Results. [Themenheft].
QuelleIn: Report : Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, (2014) 4, 107 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Themenheft; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0177-4166
DOI10.3278/REP1404W
SchlagwörterHochschulzulassung; Hochschule; Teilnehmer; Lebenslanges Lernen; Entwicklung
AbstractDuring the last two decades, widening adult participation in higher education has become a central issue in international and especially European lifelong learning policy debates. At European level this is reflected in the Europe 2020 strategy set out by the European Commission. One headline target is to boost the share of the population aged 30-34 that has completed tertiary or equivalent education to 40 per cent by 2020. In the face of general trends such as the intensive use of ICT, the evolution of knowledge-based economies, changes in labor markets and employment structures, demographic ageing and increased migration dynamics, the need to provide adults (also) with high level possibilities to acquire knowledge and qualification, to update and to enhance their skills throughout their lives has become obvious. Opening higher education to adult learners or so-called 'non-traditional' students is seen as crucial in this context. However, pertinent research proves that in many higher education institutions in the European countries there is still a discrepancy between the envisaged change and the empirical development. Given this situation, there is an emerging need for theoretically and/or empirically based explanatory models. Recent research results will be presented in this issue. Yet another issue on this topic will be forthcoming in late 2015.
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Report : Zeitschrift für Weiterbildungsforschung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: