Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChan, Elaine; Ross, Vicki
TitelNarrative understandings of a school policy.
Intersecting student, teacher, parent and administrator perspectives.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 46 (2014) 5, S. 656-675Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2014.911352
SchlagwörterWissen; Qualitative Forschung; Umfrage; Schulpolitik; Schulpraxis; Lehrer; Schüler; Multikulturelle Erziehung; Curriculum; Minderheit
AbstractIn this article, we examine one school's experience with policy, as a means of shedding light on the intersection of factors contributing to challenges of implementing policies to support the academic achievement and social adaptation of immigrant and minority students in their school context. We begin with the presentation of a 'big fight' between two students of different ethnic and racial backgrounds, and consider multiple perspectives of how the disagreement was addressed by teachers and administrators, to offer insight into how issues of race and policy might have been understood by members of the school community. We use a narrative inquiry approach to examine ways in which a policy designed to enhance student participation was interpreted by various members of this school community. This study reveals nuances of the intersection between culture and (hidden) curriculum as it relates to the implementation of policies aimed at creating and maintaining safe school communities.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: