Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStandal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal; Moe, Vegard Fusche
TitelTheory and practice in the context of practicum.
The perspectives of Norwegian physical education student teachers.
Gefälligkeitsübersetzung: Theorie und Praxis im Rahmen des Praktikums. Die Perspektiven der norwegischen Sport-Lehramtsstudenten.
QuelleIn: European physical education review, 20 (2014) 2, S. 165-178Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X13508687
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Lehrer; Schulpraktikum; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Praxis; Theorie; Theorie-Praxis-Beziehung; Student; Norwegen
AbstractPrevious studies have found that student teachers value the practicum over other parts of physical education teacher education and that they experience a gap between theory and practice in their education. The purpose of this study was to provide more knowledge about the theory-practice relations in the context of the practicum of physical education teacher education. Data were generated through focus group interviews with physical education teacher education students (n = 37) from three different university colleges in Norway. The analysis and discussion of the data material were framed with the concept of practical synthesis (Grimen, 2008). The findings indicate that students experience theory and practice as fragmented, but that they have a differentiated understanding of what theory is. The analysis also suggests that, for the students, university tutors occupy a rather distant role in the practicum and that it is mostly left to the students to make connections between theory and practice. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: