Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrier, Roni
TitelFields of paradox.
University-community partnerships.
QuelleIn: Higher education, 68 (2014) 2, S. 155-165Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-013-9698-5
SchlagwörterGesellschaft; Hochschule
AbstractUniversity-community partnerships (UCP's) are exciting areas of academic and social interest. This interest seems to be a response to the multiple challenges academic institutions and communities face in the context of the social, economic and institutional changes that affect both universities and communities worldwide. Along with the acknowledged benefits of such initiatives, studies have also noticed that UCP's tend to engender internal tensions and conflicts which harm the spirit of collaboration between partners. This article challenges the conception of UCP's as inherently conflictive and suggests a more complex vision. It argues that UCP's can be better understood through organizational paradox theory. This theory offers a way to grapple with the complexity of UCP's and overcome the binary conception of conflict or collaboration. The article illustrates the interrelatedness of conflict and collaboration by presenting seven areas that characterize the paradoxical nature of UCP's. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: