Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShattock, Michael
TitelRemembering Robbins.
Context and process.
QuelleIn: Higher education quarterly, 68 (2014) 2, S. 110-124Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/hequ.12044
SchlagwörterStaat; Hochschule; Hochschulsystem; Ausland; Großbritannien
AbstractThe Robbins Report was the most deeply researched and most highly regarded report ever written on British higher education. By common consent at the time it marked a watershed in the development of higher education in Britain and took its place as one of the most influential contributions to the growth of British society since Beveridge. However, some of its most important recommendations were not accepted and for nearly 30 years the pattern of development that it proposed was in abeyance. This article describes the context of the establishment of the Robbins Committee, considers the processes that it followed in reaching its conclusions and offers an account of why some key recommendations were rejected. The article is intended to provide an historical introduction to the articles in this special issue of the journal. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: