Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Herding, Daniel; Zimmermann, Marc; Bescherer, Christine |
---|---|
Titel | Design narrative. A learning tool for mathematical proofs with on-demand hints. |
Quelle | Aus: Mor, Yishay (Hrsg.); Mellar, Harvey (Hrsg.); Warburton, Steven (Hrsg.); Winters, Niall (Hrsg.): Practical design patterns for teaching and learning with technology. Rotterdam: SensePublishers (2014) S. 285-291
PDF als Volltext |
Reihe | Trails in Education |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-94-6209-529-8; 978-94-6209-530-4 |
DOI | 10.1007/978-94-6209-530-4_49 |
Schlagwörter | Feedback; Lernprozess; Lernmethode; Mathematische Operation; Computerunterstütztes Verfahren; Beweisen; Bewertungssystem |
Abstract | We describe an application which supports students in doing mathematical proofs by deductive reasoning. When they make a mistake or get stuck during the solution process, they can get a hint that gets them back onto the right track. This work was developed as part of the SAiL-M project, which was funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) from 10/2008 to 02/2012 (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/3 |