Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHenning, Peter A.; Heberle, Florian; Streicher, Alexander; Zielinski, Andrea; Swertz, Christian; Bock, Jürgen; Zander, Stefan
TitelPersonalized web learning: merging Open Educational Resources into adaptive courses for higher education.
QuelleAus: Kravcik, Milos (Hrsg.); Santos, Olga C. (Hrsg.); Boticario, Jesus G. (Hrsg.): PALE 2014. Personalization approaches in learning environments. Aalborg (2014) S. 55-62
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCEUR Workshop Proceedings. 1181
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN1613-0073
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-159720
SchlagwörterMedienpädagogik; Lernen; Lernumgebung; Computer; Technologieunterstütztes Lernen; Hochschullehre; E-Learning; Virtuelle Hochschule; Konferenzschrift; Personalisierung; Online
AbstractIn this paper, educational and technical challenges for applying learning pathways in Massive(ly) Open Online Courses in higher education are outlined. The authors argue that quality issues and didactical concerns may be overcome by (1) reverting to small Open Educational Resources that are (2) adaptively joined into concise courses by considering (3) predefined learning pathways with proper semantic annotations and (4) the observation of learner behaviour. Such a merger does not only require conceptual work and corresponding support tools, but also a new meta data format and an engine which interprets the semantic annotations as well as the measures of learner's actions. These factors are then turned into didactically meaningful recommendations for the next learning steps, thereby creating a personalized learning pathway for each learner. The EU FP7 project INTUITEL is introduced, which has already contributed to the conceptual work and is currently developing the software to achieve these tasks. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: