Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Lorin W.; Ibarrola, Maria de; Teichler, Ulrich; Salomon, Gavriel; Phillips, Denis C.
Sonst. PersonenIbarrola, Maria de (Hrsg.); Anderson, Lorin W. (Hrsg.)
TitelThe Nurturing of New Educational Researchers.
Dialogues and Debates.
QuelleRotterdam: Sense Publ. (2014), XIII, 150 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-94-6209-696-7
SchlagwörterEuropa
AbstractDer Band widmet sich der Nachwuchsförderung in der Bildungsforschung aus den Blickwinkeln unterschiedlicher nationaler und disziplinärer Promotionstraditionen. Er präsentiert Ergebnisse eines kontinuierlichen, offenen und transparenten Dialogs einer kleinen Gruppe internationaler Bildungsforscherinnen und -forscher. Fünf Bildungsforscher aus verschiedenen Ländern und wissenschaftlichen Disziplinen trafen sich über einen Zeitraum von drei Jahren, um die Gegenwart und Zukunft der Doktorandenausbildung und des Studiums im Bereich der Bildungsforschung zu diskutieren. Die Ergebnisse ihrer Diskussionen können Anhaltspunkte für Hochschulen und Hochschulpolitiker liefern, um über neue Studien- und Promotions-Programme oder die Umstrukturierung bestehender Programme nachzudenken. (HoF/Text übernommen).

Five educational researchers, coming from a variety of higher education institutions, academic disciplines, and cultural backgrounds, met together over a three-year period to discuss the present and future of doctoral education and training in the field of education. Their hope was that the product of their discussions would enable educators and policy makers around the world to rethink, restructure, and even design new programs to prepare the rising generation of educational researchers in their countries. These differences in academic, national, and institutional perspectives led to a variety of ways, even conflicting ones, in which the quality of doctoral education and training could be improved. Based on our discussion, we came to the conclusion that there are no universal solutions to the problems involved in setting up and operating a quality doctoral program. Rather, educators would be wise to be aware of the alternatives at their disposal and make informed choices based on an understanding of the larger societal and political contexts in their states, regions, or nations. To facilitate this decision-making process, we have chosen to conclude with a set of key questions that should be addressed by those seeking to examine and improve their doctoral programs in education and briefly describe some of the alternative ways of answering these questions. Instead of passively absorbing a unified position, then, the reader is invited to join the dialogue that has taken place (and is still taking place) between and among the authors. To exemplify such a dialogue, each chapter is followed by one or two commentaries written by members of the group. We would encourage the reader to write commentaries on the individual chapters (and perhaps the commentaries), thereby engaging in a dialogue with the authors on a fairly personal level. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: