Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBoden-McGill, Carrie J. (Hrsg.); King, Kathleen P. (Hrsg.)
TitelDeveloping and sustaining adult learners.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publishing (2014), XIX, 435 S.Verfügbarkeit 
ReiheAdult education special topics
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-62396-514-4; 978-1-62396-514-3
SchlagwörterBildungsforschung; Interkulturelles Verstehen; Motivation; Berufliche Fortbildung; Hochschulbildung; Studium; Wissenschaftstransfer; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Teilnehmer; Internationalität; Aufsatzsammlung; Kompetenzentwicklung; Alter Mensch; Erwachsener
AbstractDeveloping and Sustaining Adult Learners is the second volume in a series of scholarly publications associated with the annual Adult Higher Education Alliance (AHEA, The Alliance) conference. The title of this volume, derived from the theme of the 2012 conference co-sponsored by American Association of Adult and Continuing Education (AAACE) in Las Vegas, NV, encompasses significant issues and questions at the forefront of the field of adult education. At the conference, scholars, practitioners, and adult educators gave presentations and received feedback on some of the most significant and timely issues in their praxis. The Alliance, which values collaboration, transformative dialogue, and collegiality among professionals, considers this volume a continuation of those conversations as the presentations were expanded into chapters. This volume confirms not only that adult learning, higher education, and both fields of research have many contexts, but also that there is so much more to learn about different perspectives and opportunities for research and practice. Opportunities for symbiotic relationship abound. This book will provide needed refreshment and new vision when engaging in program and course planning, design and teaching. When research ideas seem too similar, this volume will also provide many seeds for new opportunities. (Verl.).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: