Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Gogolin, Ingrid (Hrsg.); Aström, Fredrik (Hrsg.); Hansen, Antje (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Assessing quality in European educational research. Indicators and approaches. |
Quelle | Wiesbaden: Springer VS (2014), 215 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Springer research |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-658-05968-0; 978-3-658-05968-2 |
DOI | 10.1007/978-3-658-05969-9 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Fragebogen; Kommunikation; Transfer; Suchmaschine; Forschungsförderung; Indikator; Semantik; Mehrsprachigkeit; Finanzierung; Wissenschaft; Geisteswissenschaften; Wirtschaftswissenschaft; Bewertung; Qualität; Qualitätssicherung; Europa |
Abstract | "Competition-based models for research policy and management have an increasing influence throughout the research process, from attracting funding to publishing results. The introduction of quality control methods utilizing various forms of performance indicators is part of this development. The authors presented in this volume deal with the following questions: What counts as 'quality', and how can this be assessed? What are the possible side effects of current quality control systems on research conducted in the European Research Area, especially in the social sciences and the humanities?" The articles of this volume are organised within the following topical chapters: The search engine, Semantic analyses, Extrinsic indicators and citation analyses, Intrinsic indicators and peer review, Relevance for other research fields. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |