Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCheng, Tsui-Ping
TitelCodeswitching and Participant Orientations in a Chinese as a Foreign Language Classroom.
QuelleIn: The modern language journal, 97 (2013) 4, S. 869-886Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch; chinesische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrerrolle; Schüler; Interaktion; Methodik; Code Switching; Fremdsprachenunterricht; Chinesischunterricht
AbstractUsing a conversation analysis approach to codeswitching, this study examines the relationship between participants' orientations to two in-class interactions and their CS practices in a Chinese as a foreign language classroom. Specifically, the analysis focuses on a teacher and one focal student's converging and diverging orientations towards two different types of classroom interaction: assessment talk and an instructed language learning activity. When a mismatch in their orientations occurs, the teacher and student deploy CS as an interactional resource to achieve a common pedagogical goal. CS is thus shown to be a constitutive interactional practice through which the teacher and student accomplish foreign language teaching and learning. Moreover, the close observation of teacher-student interaction in this study encourages language teaching professionals and classroom researchers to consider how CS indexes students' understanding of the pedagogical focus in different classroom activities and how its strategic deployment might foster language learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: