Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSederberg, Kathryn
TitelBringing the Museum into the Classroom, and the Class into the Museum: An Approach for Content-Based Instruction.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 46 (2013) 2, S. 251-262
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1756-1221
DOI10.1111/tger.10144
SchlagwörterKultur; Gesellschaft; Digitale Medien; Deutsch als Fremdsprache; Inhaltsbezogenes Lernen; Kunst; Ästhetik
AbstractThrough the example of a fourth-semester course on modern German history, this article explores the application of interactive and experiential learning models inspired by museum pedagogy. In response to the ACTFL Standards and the 2007 MLA report, the teaching of culture has become a priority and educators continue to seek innovative ways to teach culture and to attain the goals of "comparisons" and "connections," as well as translingual and transcultural competence. This article demonstrates that museum strategies can be productively transferred to content-based foreign language instruction to provide learning experiences in which students interact critically with the objects of cultural archives. Both actual and virtual museum visits, as well as the integration of primary materials in the classroom, can further students' transcultural competence and critical thinking about the interrelations of culture and language, as well as provide intellectually and aesthetically engaging learning experiences. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: