Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAl-Gahtani, Saad; Roever, Carsten
Titel'Hi doctor, give me handouts': low-proficiency learners and requests.
QuelleIn: ELT journal, 67 (2013) 4, S. 413-424
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 1; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/cct036
SchlagwörterEmpirische Forschung; Rollenspiel; Interaktion; Methodik; Zweitsprache
AbstractThe ability to participate in extended interactions is an important aspect of second language proficiency but has not been much investigated. In this study, the authors focus on how a group of low-proficiency learners managed extended conversations in role plays involving requests. They compared them with intermediate- and advanced-level learners and found that low-proficiency learners are less likely to delay their request and less likely to use explanations or accounts preceding the request. However, the atypical structure of their requests seems to signal to the interlocutor a need to take a more collaborative role in the interaction and suggest possible explanations and accounts for the learner to confirm. This demonstration of the expected sequential organization of requests raises possibilities for classroom instruction, especially if coupled with metapragmatic awareness raising. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: