Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShen, Ming-Yueh
TitelToward an Understanding of Technical University EFL Learners' Academic Reading Difficulties, Strategies, and Needs.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 10 (2013) 1, S. 70-79
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 4; Literaturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Lehrerrolle; Lernmethode; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesen; Hochschule; Fachsprache
AbstractThis study aimed to investigate technical university learners' academic reading difficulties, strategies, and learning needs. The participants involved were English and non-English majors at a technical university. The results of a qualitative open-ended interviews indicated that most of the participants struggled to master their subject disciplines because of inadequate linguistic proficiency and that their academic reading difficulties could be broadly attributed to deficiency in their language ability and their inability to comprehend content matter. Vocabulary was perceived to be the primary challenge when reading content-area textbooks. Moreover, while the learners' reading strategies and needs varied across disciplines, most learners showed a desire for greater support (e.g. in highlighting key points, and pre-teaching terminologies, sentence structures, grammar, and reading strategies). These findings have implications for appropriate syllabus planning as well as the need to rethink the roles of EFL teachers for academic reading. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: