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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
In this study the author examines the construct of aptitude in learning Chinese as a second language (L2) to an advanced level. She tests 2 hypotheses: first, that L2 aptitude comprises 4 components-working memory, rote memory, grammatical sensitivity, and phonemic coding ability-and second, that L2 aptitude affects learning both directly and indirectly (mediated by strategy use and motivation). Native speakers of English (n = 96) studying advanced Chinese took the Modern Language Aptitude Test and a phonological working memory test and responded to motivation and strategy use questionnaires. Using end-of-course listening, reading, and speaking proficiency test results as measures of Chinese learning, she constructed a structural equation model to test the hypotheses. The model fit the observed data. Of the 4 components foreseen to comprise L2 aptitude, rote memory contributed the most and working memory the least. Aptitude, strategy use, and motivation had about the same impact on learning but varied in how well they predicted the individual skills of listening, reading, and speaking. The results shed light on L2 aptitude in the particular context of an advanced L2 Chinese course. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/2
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0026-7902
Winke, Paula: An Investigation Into Second Language Aptitude for Advanced Chinese Language Learning. 2013.
3204626
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