Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoon, Susan A.; Elinich, Karen; Wang, Joyce; Van Schooneveld, Jaqueline B.; Anderson, Emma
TitelScaffolding Informal Learning in Science Museums: How Much Is Too Much?
QuelleIn: Science education, 97 (2013) 6, S. 848-877Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21079
SchlagwörterKollaboration; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Museumspädagogik; Lernhilfe; Fachwissen; Unterstützung; Naturwissenschaftliche Bildung; Fachwissen; Lernprozess; Lernbegleitung; Lernkonzept; Lernhilfe; Gemeinschaftsarbeit; Museumsbesuch; Museumspädagogik; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Kollaboration; Konzeptentwicklung; Unterstützung; Wissenszuwachs; Gemeinschaftsarbeit
AbstractThis research follows on a previous study that investigated how digitally augmented devices and knowledge building could enhance learning in a science museum. In this study, we were interested in understanding which combination of scaffolds could be used in conjunction with the unique characteristics of informal participation to increase conceptual and cognitive outcomes. Three hundred seven students from nine middle schools participated in the study. Six scaffolds were used in various combinations. The first was the digital augmentation. The next five were adaptations of knowledge-building scaffolds. Results demonstrated that digital augmentations, posted questions, and participation in collaborative groups may be the optimal design for improving conceptual learning (content knowledge) while preserving informal participation behaviors. However, our results also showed that obtaining deeper cognitive gains such as ability to theorize only occurred in the most highly scaffolded condition in which students demonstrated much decreased informal participation behaviors. We discuss the implications of our results with respect to the broader research on improving learning in informal science learning environments.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: