Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwan, Malcolm; Pead, Daniel; Doorman, Michiel; Mooldijk, Ad
TitelDesigning and using professional development resources for inquiry-based learning.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 7, S. 945-957
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-013-0520-8
SchlagwörterEinstellung (Psy); Lehrer; Entdeckendes Lernen; Professionalisierung; Praxis
AbstractThis paper describes an attempt to design, analyse and refine professional development (PD) resources that encourage the implementation of inquiry-based learning (IBL). We describe the iterative development of the resources in England with over 100 mathematics teachers from secondary, tertiary and adult education and then analyse the impact these resources had on teachers' beliefs and practices and the issues arising. This evaluation revealed that teachers had moved away from transmission-based orientations, encouraged by the use of less structured tasks and sample lesson plans, but some found it difficult to adopt IBL pedagogies. The most significant issues for teachers may be summarised as: confusing IBL with `discovery' learning; developing and managing collaborative cultures within the classroom; and planning lessons that adapt to the emerging needs of learners.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: