Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeegan, Sarah; Dunning, Carol; Belton, Sarah Jane; Woods, Catherine
TitelTeaching practice: University supervisors' experiences and perceptions of a cooperating physical education teacher education programme.
QuelleIn: European physical education review, 19 (2013) 2, S. 199-214Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X12473521
SchlagwörterPädagogik; Erfahrung; Unterrichtsanalyse; Lehrer; Lehrerausbildung; Unterrichtsforschung; Lehre; Programm; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Hochschullehrer; Hochschuldidaktik; Praxis
AbstractThe purpose of this research was to examine university supervisors' experiences and perceptions of a cooperating physical education teacher education (COPET) programme while on teaching practice. Teaching practice is a central tenet of physical education teacher education (PETE) preparation. The COPET programme was designed to support the triad members of student teachers, cooperating teachers and university supervisors during teaching practice. The programme was piloted with 30 student teachers, 26 cooperating teachers and 10 university supervisors during a two-week teaching practice placement. A total of six university supervisors participated in a focus group to determine their experiences and perceptions of the programme. Findings indicated that the COPET programme provided a helpful and structured framework for the role of university supervisor. Future directions for the programme revolve around universities' need to consider ways of encouraging supervisors to work collaboratively with student teachers, cooperating teachers and other university supervisors to improve the teaching practice process. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: