Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJackson-Kersey, Rachel; Spray, Christopher
TitelAmotivation in physical education.
Relationships with physical self-concept and teacher ratings of attainment.
Gefälligkeitsübersetzung: Amotivation im Sportunterricht. Beziehungen mit körperlichem Selbstkonzept und Leistungsbewertungen durch den Lehrer.
QuelleIn: European physical education review, 19 (2013) 3, S. 289-301Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X13495625
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Motivationspsychologie; Selbstkonzept; Lehrer; Schüler; Leistungsmotivation; Motivation; Sport; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractThe aim of this study was to assess the reliability and validity of the Amotivation Inventory in Physical Education (AI-PE). In addition, the study sought to identify the relationships between students' amotivation, physical self-concept, and teacher ratings of National Curriculum attainment levels in PE. Students (N = 510) from a secondary school in South-East England participated in the study by completing a questionnaire during their scheduled PE lesson. Confirmatory factor analysis provided support for the factorial validity of the four-dimensional model of amotivation. Hierarchical multiple regression analyses were conducted on a sub-sample of students with moderate to high levels of amotivation in PE (n = 164). The results showed that both physical self-concept (negatively) and attainment (positively) were predicted by students' deficient ability beliefs. Overall, the findings support the multidimensionality of amotivation and its association with important outcomes in PE. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: