Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXu, Lihua; Clarke, David
TitelMeta-rules of discursive practice in mathematics classrooms from Seoul, Shanghai and Tokyo.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 1, S. 61-72
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0442-x
SchlagwörterLehr-Lern-Prozess; Unterrichtskultur; Mathematikunterricht; Diskurs
AbstractIt is widely acknowledged that discursive practice in classrooms plays a key role in student learning of mathematics. This study extends a previous study on spoken mathematics [the authors, ibid. 40, No. 6, 963-972 (2008; ME 2009f.00221)] and seeks to compare the discursive practices in classrooms from Seoul, Shanghai and Tokyo with a particular focus on meta-discursive rules [A. Sfard, Educ. Stud. Math. 46, No. 1-3, 13-57 (2001; ME 2002c.01881); Thinking as communicating. Human development, the growth of discourses, and mathematizing. Cambridge: Cambridge University Press (2008; ME 2011d.00346)] that regulate exchanges between the teacher and students. The analysis centres on the events when the topic of "linear equations" was introduced. The similarities and differences of the three classrooms suggest that while the shared macrocultural values and beliefs may frame the social activity of the classrooms in similar ways, the meta-discursive rules of classroom microculture determine the opportunities for student learning in mathematics.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: