Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Edward W.; Cranton, Patricia
TitelA theory in progress? Issues in transformative learning theory.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 4 (2013) 1, S. 33-47Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
URNurn:nbn:de:0111-opus-77056
SchlagwörterEmpirische Forschung; Erfahrung; Methodologie; Empathie; Lernpsychologie; Selbstreflexion; Verhaltensänderung; Theoriendynamik; Erfahrung; Erwachsenenbildung; Motivation; Lernpsychologie; Lerntheorie; Theoriendynamik; Selbstreflexion; Methodologie; Lernerfahrung; Lernverhalten; Offenheit; Empirische Forschung; Lernerfahrung; Lerntheorie; Lernverhalten; Motivation; Konstruktivismus; Erwachsenenbildung; Offenheit
AbstractThe scholarship about transformative learning theory has continued to grow exponentially, although much of the research is redundant with a deterministic emphasis while overlooking the need for more in-depth theoretical analysis. Explanations for this oversight are numerous, including a failure to ground research in primary sources, an over-reliance on literature reviews of transformative learning, lack of critique of original research; marginal engagement in positivist and critical research paradigms, and a lack of involvement in transformative learning by European adult education scholars. In order to stimulate theoretical development, this paper discusses five specific issues that will hopefully provoke further discussion and research. They include the role of experience, empathy, the desire to change, the theory's inherently positive orientation, and the need for research involving positivist and critical approaches. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: